Friday, May 8, 2009

about mother

All that I am or ever hope to be, I owe to my angel Mother. I remember my moth er’s prayers and they have always followed me. They have clung to me all my li fe.——Abraham Lincoln 1809—1865

   无论我现在怎么样,还是希望以后会怎么样,都应当归功于我天使一般的母亲。我记得母亲的那些祷告,它们一直伴随着我,而且已经陪伴了我一生。 ——亚伯拉罕・ 林肯

   My mother was the most beautiful woman I ever saw. All I am I owe to my mo ther. I attribute all my success in life to the moral, intellectual and physic al education I received from her.——George Washington 1732—1799

    我的母亲是我见过的最漂亮的女人。我所有的一切都归功于我的母亲。我一生中所有的成就都归功于我从她那儿得到的德、智、体的教育。 ——乔治・华盛顿

     There never was a woman like her. She was gentle as a dove and brave as a lioness… The memory of my mother and her teachings were, after all, the only capital I had to start life with, and on that capital I have made my way. ——Andrew Jackson

     从来没有一个女人像她那样。她非常温柔,就像一只鸽子;她也很勇敢,像一头母狮 ……毕竟,对母亲的记忆和她的教诲是我人生起步的惟一资本,并奠定了我的人生之路。 ——安德鲁・杰克逊

     A good mother is worth a hundred schoolmaster. ——George Herbert(1593—1633 )

     一位好母亲抵得上一百个教师。 ——乔治・赫伯特

    Youth fades; love droops; the leaves of friendship fall. A mother’s secret hope outlives them all. ——Oliver Wendell Holmes 1809—1894

     青春会逝去;爱情会枯萎;友谊的绿叶也会凋零。而一个母亲内心的希望比它们都要长久。——奥利弗・温戴尔・荷马

Posted via email from Best of Emma

No comments: